Paruka pro panenku Blythe

26.09.2018

Dříve či později se téměř každá obdivovatelka Blythe panenek zeptá: Jak vyrobit paruku pro Blythe? Kde koupit paruku pro Blythe? Z čeho vyrobit paruku pro Blythe? Je to proto, že Blythe a jejich kamarádky jsou velké parádnice, které se rády fotografují, a aby byly fotky zajímavé, je potřeba nejen střídat oblečky a prostředí, ale také účesy. Jak jsem zjistila, paruky mohou být buď z "umělých vlasů", z příze (ano, mám na mysli to, co se prodává v galanterii namotané do klubíček) a možná i z něčeho jiného (třeba z pravých vlasů?) Zatím jsem vyzkoušela výrobu paruky z příze a z umělých vlasů. Tento článek je věnovaný parukám z umělých vlasů, a to proto, že výsledek se mi zdá být lepší. Přízové paruky ale nezatracuji a také o nich napíšu.

Existuje samozřejmě velmi jednoduchá možnost, jak paruku pro Blythe panenku opatřit. Jedná se o nákup hotové paruky přes e-Bay nebo Aliexpress. Stačí zadat výraz "blythe doll wig" a ihned získáte množství nabídek. Některé paruky se prodávají i s vrchní částí hlavičky - tyto jsou nejdražší (těmto se říká "blythe wig with dome". Jiné jsou jen "samotné vlasy" bez kupole hlavy (těmto se říká "blythe wig without dome"). Mnohem levněší variantou je vyrobit si vlastní paruku z umělých vlasů, a to je to, oč se v tomto článku jedná. Paruka s "lebkou" totiž může klidně stát 40 až 40 dolarů.

Co tedy potřebujeme k výrobě paruky kromě vlastní šikovnosti?

Vršek lebky - Blythe head dome base. Nová Blythe má na vršku hlavy vlásky pevně spojené s oním vrškem lebky. Na tyto vlásky nelze nasadit paruku - chceme-li používat paruky, musíme si koupit "holou" lebku, kterou pak nasadíme místo původních vlásků. Stojí cca 200 - 300 Kč, ale jedná se o trvalou investici, neboť vršek hlavičky nám stačí jen jeden a na něj se pak nasazují různé paruky. Vypadá třeba takto:

vrchlík hlavičky pro Blythe
vrchlík hlavičky pro Blythe

Čepičku, na kterou se vlásky přišívají. Materiál připomíná punčošku. Čepičky se prodávají v různých velikostech, pro Blythe je potřeba ta největší, značená 1/3 - obvod hlavičky cca 22 cm. Čepičce se říká "wig cap" a prodává se buď v béžové, nebo v černé barvě. Stojí cca 2 dolary.

Vlásky - já mám zkušenost s pásem vlasů. Jedná se o 1 metr dlouhý pás, ze kterého "visí" vlasy o délce většinou 15 cm nebo 25 cm. Vlasy se prodávají v různých barvách, rovné nebo vlnité. Tyto vlasové pásy se přišívají jehlou a nití k "čepičce". Na fotkách vidíte vlasy v původním balení smotané do ruličky, vlasy s čepičkou i rozmotaný pás vlasů. Pásy vlasů jsem koupila na Aliexpressu, stál cca 2 dolary jeden. Do vyhledávání stačí zadat "blythe hair wig" a smotky se na vás z obrazovky přímo vysypou. Za optimální považuji nákup 3 smotků.

Zámotek vlasů v originál obalu
Zámotek vlasů v originál obalu
Shluk vlasů protažený otvorem v čepičce
Shluk vlasů protažený otvorem v čepičce
Vlasový pás po rozmotání
Vlasový pás po rozmotání

Jakmile máme nakoupeno, začne to nejdůležitější. Přišívání. Pro mě to byla práce nervydrásající a vyčerpávající. Nicméně, zvládnout se to dá. První pokus se mi nepovedl, zádrhelem bylo i to, že jsem si koupila pouze jeden metr vlasů, což je málo. Na internetu se obvykle radí začít šít odspodu čepičky k vršku. Toto se mi neosvědčilo. Při druhém pokusu jsem začala odshora, tam, kde je "pěšinka". Tato partie je nejdůležitější pro výsledný vzhled a spotřebujeme většinu vlasů. Nechceme přece, aby naší milé panence nahoře hlavy prosvítala "kůže" na lebce. Vršek tedy musí být pěkně hustý. Dlouho mi trvalo, než jsem našla optimální způsob upevnění vršku. Nakonec jsem to vyřešila tak, že jsem do punčoškové čepičky udělala tři malé dírky a prameny vlasů jimi protáhla a přišila je k čepičce zespodu. Tímto se vyřešil zapeklitý problém - na vršku hlavy u pěšinky nebudou vidět stehy a šití. Je zapotřebí správě odhadnout velikost oněch tří vrchních pramenů - pokud budou příliš tlusté, tak nám zaberou velkou plochu vnitřku čepičky, vytvoří uvnitř čepičky bouli a paruka nám pak nebude na hlavičce držet. Odhaduji, že jsem na vršek hlavy spotřebovala minimálně polovinu všech vlasů. Na fotce je vidět, jak jsem vlásky smotala a protáhla dírkami na vršku čepičky:

Vrchní vlasy protažené třemi otvory v čepičce
Vrchní vlasy protažené třemi otvory v čepičce

Pokud na vršku hlavy nechceme některé vlásky protahovat dírkou v čepičce, můžeme je našít, ale je pak zapotřebí pak pramen přehnout tak, aby přišitý pás nebyl vidět. Pramen zřejmě nebude chtít přehnutý držet, ale to se spraví a zafixuje na závěr horkou vodou - popíšu později, jak.

vrchní pramen bezprostředně po přišití
vrchní pramen bezprostředně po přišití
vrchní pramen přehnutý tak, aby maskoval přišití
vrchní pramen přehnutý tak, aby maskoval přišití

Přišití zbylých vlásků po obvodu hlavičky je už procházkou růžovým sadem. Postupujeme dokola, já jsem postupovala zvrchu dolů. Pokud stále nejste s výsledkem spokojeni, nezoufejte. Vlásky jsou dost neposlušné a nechtějí na vršku hlavy obvykle držet v účesu tak, jak potřebujeme - mají tendenci se zvedat. Vše spraví závěrečné namočení do vřelé vody. Nejprve je potřeba upravit účes tak, jak by měl vypadat, zejména rozprostřít vlasy na vrchní části hlavy. Aby aspoň chvíli tento účes vydržel, připevníme vlasy k hlavičce obyčejnou gumičkou nataženou kolem hlavy. Pak ještě vlásky trošku poupravíme, je li to potřeba, a na chvilku ponoříme do vřelé vody. Stačí tak 3 - 5 vteřin. Mokré vlásky už zůstanou tam, kde je chceme mít, a poměrně brzy uschnou. Tvar zůstane zachován a vlasy žádnou újmu neutrpí.

Svoji první šitou paruku jsem vyrobila pro Alenku, která, chudinka, měla své původní vlásky chudobné. Sice jsem jí kdysi původně vyrobila paruku petrolejové barvy z příze, ale také to nebylo úplně ono. Nová, šedorůžová paruka, je myslím mnohem lepší.

Alenka s novým účesem
Alenka s novým účesem

Před tvorbou "velkolepé" paruky za 8 dolarů jsem zkoušela ještě takový menší projekt. V obyčejné drogerii jsem koupila gumičky do vlasů pro ženy, které na sobě mají připevněné umělé vlasy.

Obvykle se prodávají v barvě blond, černá a zrzavá. Jedna tato ozdůbka stojí cca 30 Kč, koupila jsem  dvě. Poté, co jsem vypreparovala gumičku, jsem zjistila, že se jedná o dva vlasové pásy - ovšem z kratších vlasů. Tyto pásy jsem na vlasovou čepičku pouze přilepila lepidlem Herkulesem. Vlasovou čepičku jsem si vytvořila sama z kusu pružné látky takto: Na holou hlavu Blythe jsem dala potravinářskou folii. Na folii jsem položila pružnou látku a upevnila ji gumičkou. Látku jsem potřela v silné vrstvě lepidlem Herkules a počkala, až lepidlo uschne. Látka tak hezky ztvrdla. Poté jsem ji obstříhla tak, aby měla tvar čepičky optimální velikosti. No a na tuto domácky vyrobenou tvrdou čepičku jsem pak přilepila ony vlasové pásy z "ozdoby" do ženských vlasů. Výsledek je celkem obstojný:

Paruka z krátkých vlásků vyrobená z ozdobné gumičky
Paruka z krátkých vlásků vyrobená z ozdobné gumičky
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky