Pletený kabátek pro Blythe doll

07.11.2018

Podzim je tady, zima nedaleko, a tak i naše panenky si musí obléct něco teplejšího. Například takový kabátek, pokud možno z vlny. Kabátek jsem začala plést už v létě, aby moje panenky zima nezaskočila. Použila jsem zbytky příze Merino od Vlnap, a to v barvě světle šedé, světle modré a vanilkově žluté.

Když pletu pro Blythe, nikdy nepoužívám žádný vzor, ale postupuji zcela nahodile. Měla jsem představu, že kabátek se bude postupně rozšiřovat. V titěrném pletení pro panenky se příliš neuplatní žádné vzory, neboť počet ok je velmi nízký. Proto většinou používám lícový žerzej, tj. střídám řady hladce s řadami obrace. V případě kabátku jsem použila ještě přidávání oček a také jsem na dolním lemu kabátu a rukávů vytvořila dírkový lem.

Dírkovaný lem není nic příliš složitého, obecně se hodí k lemování různých okrajů a lze jej použít třeba při pletení trojcípých šátků pro ženy. Postup je následující):

  • upleteme řadu s potřebným počtem ok
  • v následující řadě postupujeme takto: krajové oko, *dvakrát nahodit, splést dvě oka hladce*, krajové oko. Sekvenci mezi ** opakujeme, dokud nedojdeme na konec řady

  • další řadu pleteme takto: krajové oko, *dvě hladce, 1 obrace*, krajové oko Sekvenci mezi ** opakujeme, dokud nedojdeme na konec řady.

Kabátek mi v dolní části vyšel mnohem více rozšířený, než jsem chtěla, ale asi to nevadí. Jako zapínání jsem přišila plastový zip, aby pod něj netáhlo. Také jsem přidala límeček, který je pletený patentovým vzorem, kdy se střídá oko hladce s okem obrace.

Jak vidno, Emilka vypadá na obrázku poněkud posmutněle. Je to tím, že z příchodu zimy velkou radost nemá, tím spíš, že očekávala, že ke kabátku dostane i kalhoty nebo aspoň punčocháče.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky